Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

Μετρώντας Αστέρια Με Τον Κωνσταντίνο Βασιλακάκο (Συνέντευξη)

"Και όλα είναι απλά..Δεν ξέρω πως να σας το εκφράσω, αλλά απάνω στις κορυφές είναι κάτι το μαγικό..
Ο αέρας που φυσάει είναι σαν ένα πεδίο μάχης, ανάμεσα στον εαυτό μας και τις αδυναμίες μας..
Το ξημέρωμα όλα αλλάζουν.
Μα ξέρω βαθιά μέσα μου πως κάτι δικό μου είναι εκεί..Κάτι εκεί με τραβάει να πάω κοντά ξανά..."
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος

Ο Κωνσταντίνος Βασιλακάκος γεννήθηκε στις 14 Μαΐου του 1992 στην Αθήνα. Σπουδάζει στο τμήμα Τεχνολογίας Γεωπονίας στο ΤΕΙ Ηπείρου, στην Άρτα. Ενώ τα πρώτα χρόνια έμενε στην Αμφίκλεια με την οικογένεια του, πλέον η μόνιμη κατοικία του βρίσκεται στο Πετρίλο Καρδίτσας, απ' όπου και κατάγεται. Τον γνωρίσαμε και τον ξεχωρίσαμε χάρη στις ιδιαίτερα όμορφες νυχτερινές φωτογραφίες που δημοσιεύει στην προσωπική σελίδα του στο Facebook, ενώ μπορούμε να εντοπίσουμε δουλειές του και σε διάφορα φωτογραφικά περιοδικά, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, όπως αυτό του "Photonet Nexusmedia" όπου εμφανίστηκε στο τεύχος Νο 177 Ιούνιος 2014, καθώς επίσης και στο περιοδικό "Φωτογράφος" τεύχος Νο 231 Ιούλιος-Αύγουστος 2014. Αναγνωρίζοντας και θαυμάζοντας την δουλειά του, αλλά και το πάθος του για τον νυχτερινό ουρανό, του ζητήσαμε να παραχωρήσει στο Night Sky Greece μία συνέντευξη.

"Είναι όμορφα να είσαι στα βουνά,
 γιατί είσαι ο πρώτος που βλέπει τα πιο όμορφα πράγματα σε αυτό το σύμπαν..."
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος

1) Ποιο ήταν το έναυσμα να ασχοληθείς με την φωτογραφία;
Από μικρός έβγαζα φωτογραφίες. Μεγαλώνοντας ανακάλυψα πως έχω κλίση σε αυτό. Ξεκίνησα πιο ενταντικά στις 10 Απριλίου του 2012. Βγάζοντας φωτογραφίες και βίντεο στο χωριό μου.

2) Τι είναι η φωτογραφία για εσένα και τι είναι αυτό που σε τράβηξε στην νυχτερινή φωτογραφία;
Για μένα η φωτογραφία είναι αποτύπωση συναισθημάτων. Κάποιες φορές είναι όνειρο ή ελπίδα, κάποιες άλλες είναι βίωμα, απωθημένο, ψύχωση. Από μικρός θαύμαζα τον νυχτερινό ουρανό, όταν ανακάλυψα πως μπορώ να τον φωτογραφίζω ένιωσα ολοκλήρωση.

"Ελπίδα..
Ότι έχει απομένει στο κουφάρι μου..Μια χούφτα ελπίδα..Για να κοιτάω τα αστέρια..."
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος

3) Έμπνευση, ταλέντο ή απλώς η τυχαία στιγμή; Τι από όλα αυτά πιστεύεις ότι χαρακτηρίζει περισσότερο την φωτογραφική σου δουλειά και τι είναι το σημαντικότερο για εσένα;
Και τα τρία μαζί!! Όπως επίσης και το πάθος για δημιουργία. Αυτό που με εξιτάρει είναι το μυστήριο και το άγνωστο. Είναι πολύ σημαντικό για εμένα να ανακαλύπτω πράγματα μέσα από τις φωτογραφίες που βγάζω.

4) Ποια είναι τα κριτήρια μίας καλής φωτογραφίας;
Αυτό που κάνει καλή μία φωτογραφία πολλές φορές δεν είναι μόνο η τεχνική αλλά και η ιστορία αυτής της φωτογραφίας. Το τι πέρασε ο φωτογράφος για να καταφέρει να την συλλάβει.

5) Υπάρχει κάποιος/α φωτογράφος του οποίου την δουλειά θαυμάζεις;
Από Έλληνες φωτογράφους θαυμάζω τον Λουκά Χαψή και τον Βασίλη Μεταλληνό. Είναι και οι δύο εξαίρετοι φωτογράφοι.

6) Υπάρχουν όνειρα ή προσδοκίες για την πορεία σου στην φωτογραφία;
Φυσικά!! Θέλω να μάθω περισσότερες τεχνικές για να έχω καλύτερα αποτελέσματα στον νυχτερινό ουρανό. Επίσης θέλω να κάνω ταξίδια, να γνωρίσω τον κόσμο και να φωτογραφίζω τον Γαλαξία. Μεγαλύτερη προσδοκία μου είναι να φωτογραφίσω τον Γαλαξία από τα Ιμαλάια.

"Μου αρέσει να αιχμαλωτίζω ότι με αιχμαλωτίζει"
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος

7) Εκθέσεις, φεστιβάλ, προβολές. Βοηθάνε πραγματικά την φωτογραφία κατά την γνώμη σου;
Ναι, είναι μία αμφίδρομη κατάσταση. Ο φωτογράφος κερδίζει κοινό και προβολή της δουλειάς του και το κοινό κερδίζει μία άλλη οπτική γωνία - αυτή του καλλιτέχνη - βλέπει διαφορετικά και καινούρια πράγματα.

8) Δουλεύεις πάνω σε κάποιο project τελευταία; 
Ναι, ετοιμάζω ένα νυχτερινό timelapse με τίτλο "The Milky Way". Ενώ ταυτόχρονα ταυτόχρονα φωτογραφίζω την φύση και τοπία.

9) Αγαπημένο φωτογραφικό θέμα;
Μου αρέσει πολύ να φωτογραφίζω τον Γαλαξία. Επίσης αγαπώ να φωτογραφίζω τοπία, σε νυχτερινό σκηνικό περισσότερο.

"Νιώθω περήφανος για όλα αυτά που με οδηγούν και έρχονται στην ζωή μου..
Μου δίνουν κάτι.."
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος

10) Τι φωτογραφικό εξοπλισμό χρησιμοποιείς;
Από φωτογραφικές μηχανές χρησιμοποιώ την Nikon D610 και την Nikon D5100. Ενώ από φακούς χρησιμοποιώ Samyang 14mm f2.8, Tamron 70-300mm f4-5.6 VC και τον Kit 18-55mm f3.5-5.6 VR.

11) Τι θα συμβούλευες όσους ξεκινάνε να ασχολούνται τώρα με την νυχτερινή φωτογραφία;
Η νυχτερινή φωτογράφιση είναι απαιτητική. Να αφιερώσουν πολύ χρόνο, πρέπει να απομακρύνονται από τις περιοχές με φωτορύπανση για να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Αλλά όσο δύσκολη και αν είναι η διαδικασία πρέπει να είναι αποφασισμένοι, να κάνουν πολλές δοκιμές και να μην τα παρατάνε. Χρειάζεται θέληση, πάθος και αναζήτηση νέων τεχνικών.

12) Από τις φωτογραφίες που έχεις βγάλει μέχρι σήμερα, ποια είναι η αγαπημένη σου και γιατί;
Η φωτογραφία που έβγαλα πέρυσι το καλοκαίρι με τον Γαλαξία, η οποία έχει γίνει και εξώφυλλο στον "Οδηγό Παρατήρησης Του Ουρανού Ανά Μήνα" από τις εκδόσεις του Πλανητάριου Θεσσαλονίκης. Με συνδέει κάτι βαθύτερο με αυτή την φωτογραφία. Καθώς επίσης και μία πρόσφατη φωτογραφία με ένα πεφταστέρι, αυτή ήταν από τις πιο τυχερές νύχτες της ζωής μου. Πριν κοιμηθώ αποφάσισα να βγάλω αυτό το πανόραμα. Στο τελευταίο καρέ έτυχε και έπεσε αυτό το μετέωρο όπου και ήταν τόσο εντυπωσιακό να το βλέπεις πάνω από τα βουνά να χάνετε στο άπειρο.. 

"Στο τελευταίο καρέ έτυχε και έπεσε αυτό το μετέωρο,
 όπου και ήταν τόσο εντυπωσιακό να το βλέπεις πάνω από τα βουνά,
 να χάνετε στο άπειρο.."
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος

13) Έχεις μία έφεση στην γραφή, ενώ έχεις αναφέρει ότι γράφεις κάποια διηγήματα. Ποια είναι η πηγή έμπνευσης σου;
Πηγή έμπνευσης των διηγημάτων μου αποτελούν κάποια βιώματα μου και κάποιες καταστάσεις που έχω ζήσει. Επίσης το πόσο σκληρός είναι ο κόσμος.

14) Τι είναι αυτό που σε έκανε να επιλέξεις ως μόνιμη κατοικία το χωριό σου; Πως είναι ο τρόπος ζωής σου εκεί;
Από μικρός ερχόμουν εδώ πέρα, αφού από εδώ κατάγομαι. Αυτό μου με τράβηξε ήταν το συναίσθημα που μου έβγαζε το μέρος. Σε συνδυασμό με όλες τις όμορφες αναμνήσεις που έχω αποκομίσει αυτά τα χρόνια εδώ πέρα. Μαζί με όλα τα όνειρα και τις ελπίδες. Όταν άρχισα να φωτογραφίζω, άρχισα να θέλω να είμαι εδώ ακόμα περισσότερο. Όσο περνούσε ο καιρός, τόσο συνειδητοποιούσα το μεγαλείο του χωριού. Μετά όσο έβλεπα την κτηνωδία που επικρατεί στον κόσμο τόσο άρχιζα να αποστρέφομαι. Εδώ μόνος μου, στα 1100 μέτρα υψόμετρο, διατηρώ ένα κήπο με δικά μου λαχανικά, κόβω ξύλα, μαζεύω ρίγανη και τσάι, ενώ τα βράδια περιπλανιέμαι στα βουνά φωτογραφίζοντας αστέρια.

"Πόσο όμορφος είναι ο κόσμος..Πόσο μακριά είμαστε εμείς.."
Κωνσταντίνος Βασιλακάκος
Ευχαριστούμε πολύ τον Κωνσταντίνο Βασιλακάκο για την συνέντευξη που μας παραχώρησε. Μπορείτε να τον βρείτε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook: Konstantinos Basilakakos Photography και στο προφίλ του https://www.facebook.com/Vasilakakos.Konstantinos. Το κανάλι του στο You Tube είναι: https://www.youtube.com/user/PETRILIOTISZOE?feature=mhee, ενώ διατηρεί λογαριασμό και στο 500px: http://500px.com/KONSTANTINOS_BASILAKAKOS.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ειρήνη Μαντζουράνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου